Μέρος τρίτον
Τὴν ἐποχὴ αὐτὴ στὰ μέσα τοῦ 16 οὐ αἰῶνα (1530-70) παρατηρεῖται ἔντονη ἁγιογραφικὴ δραστηριότητα σὲ ὅλον τὸν Βαλκανικὸ χῶρο, ἀπὸ ὀργανωμένες συνήθως ἁγιογραφικὲς ὁμάδες. Ἐκτὸς ἀπὸ τὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ τὰ Μετέωρα τοιχογραφοῦνται γύρω ἀπὸ τὴν πόλι τῶν Ἰωαννίνων, ὁ ἅγιος Νικόλαος Κράψης ἀπὸ τοὺς ἀδελφοὺς Γεώργιο καὶ Φράγγο Κονταρῆ μαζὶ μὲ τὸν Φράγγο Κατελάνο τὸ 1563 καὶ τὸ 1566 ὁ νάρθηκας τοῦ καθολικοῦ τῆς μονῆς Βαρλαὰμ Μετεώρων· τὸ 1568 ὁ Φράγγος Κονταρῆς εἰκονογραφεῖ μόνος τοῦ (χωρίς τὸν ἀδελφὸ του) τὸν ναὸ τῆς Μεταμορφώσεως στὴ Βελτσίστα (Κληματιά).