Εκεί που η Δωδώνη ανταμώνει το Σούλι, στην ιστορική Λάκκα Σούλι, στέκει αγέρωχο το Ζωτικό, ένα κεφαλοχώρι της περιοχής παλιότερα. Σαν κάθεσαι και αγναντεύεις το χωριό, στην καταπράσινη αγκαλιά της Βρυτζάχας, θαρρείς πως οι πέτρες σού διηγούνται ιστορίες παλιές... Για το Σούλι το ξακουστό, τη μάχη της Βρυτζάχας, τον Πατρο-Κοσμά τον Αιτωλό, τον Ζώτο με το βιολί του...
Ἀπὸ τὴν Θεατρικὴ παράστασι τῆς Ἀντιγόνης Σοφοκλέους ἀπὸ τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Λύκειο τῆς Ριζαρείου τὸ 2015 ποὺ εἶχε προξενήσει μεγάλη ἐντύπωσι [1]
Δημητρίου Μίχα
Οἱ περιπτώσεις Ἡρακλῆ καὶ Ἀντιγόνης τοῦ Σοφοκλῆ –
Μήδειας καὶ Φαίδρας τοῦ Εὐριπίδη
Ὁ Ἔρωτας στὸ ἀρχαῖο δράμα μὲ τὴν ρωμαντική, διαλεκτικὴ καὶ συναισθηματικὴ του μορφὴ ποὺ πληροῖ τὴν ἀνθρώπινη ὕπαρξι ὡς σχέσι μεταξὺ τῶν προσώπων καὶ λειτουργεῖ ὡς ἔκφρασι καταλυτικῆς δύναμης μὲ σκοπὸ νὰ διαμορφώσει τὴν ἐξέλιξι τῆς πλοκῆς μιᾶς τραγωδίας, εἶναι σχεδὸν ἄγνωστο θέμα.
Βασιλείου Διαμάντη
28/10/2020 – Μεσότοπος Λέσβου
Σεβαστέ πατέρα Αναστάσιε,
Αξιότιμοι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και των συλλόγων του Μεσοτόπου,
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Αγαπητοί γονείς,
Αγαπητά μας παιδιά,
Γιάννης Μότσης
Ο Διογένης ο Λαέρτιος μας πληροφορεί πως:
“Αἰγύπτιοι μὲν γὰρ Νείλου γενέσθαι παῖδα Ἥφαιστον, ὃν ἄρξαι φιλοσοφίας, ἧς τοὺς προεστῶτας ἱερέας εἶναι καὶ προφήτας. ἀπὸ δὲ τούτου εἰς Ἀλέξανδρον τὸν Μακεδόνα ἐτῶν εἶναι μυριάδας τέσσαρας καὶ ὀκτακισχίλια ὀκτακόσια ἑξήκοντα τρία·
Δημητρίου Μίχα
Ἕνας γρίφος πού δὲν βρῆκε ἀκόμη λύσι καὶ θεωρεῖται δυσεπίλυτο πρόβλημα εἶναι ὁ χρόνος ἵδρυσης ἀλλὰ καὶ ἡ ὀνομασία τῆς πόλης τῶν Ἰωαννίνων, πράγματα πού ἡ ἱστορικὴ ἔρευνα ἀκόμη δὲν μπόρεσε νὰ προσδιορίσει ἐπακριβῶς.
Δημητρίου Μίχα
Σόλων Ἐξηκεστίδου Ἀθηναῖος ἔφη· Τὰ ἀφανῆ τοῖς φανεροῖς τεκμαίρου. (Ἀπὸ τὰ φανερὰ νά συμπεραίνεις τὰ ἀφανῆ)
“Οἱ περιορισμοὶ ζοῦν στὸ μυαλὸ μας. Ἐὰν δοκιμάσουμε τὴ φαντασία, οἱ πιθανότητες δὲν ἔχουν ὅρια, καὶ παρ’ ὅτι αὐτές δὲν γράφουν ἱστορία ἀνιχνεύουν ὅμως τὴν διαδρομὴ της. Jamie Paolinetti
Δημητρίου Μίχα
Εἰσαγωγικὰ
Τὸ ἄθλημα ποὺ συγκινεῖ καὶ συνεπαίρνει ἑκατοντάδες ἑκατομμύρια ἀνθρώπους ἀνὰ τὴν ὑφήλιο ἀδιακρίτως πολιτιστικῆς παράδοσης, φυλῆς, ἱστορίας καὶ κοινωνικῶν συνθηκῶν, εἶναι τὸ ποδόσφαιρο. Εἶναι ἡ κοινὴ ἐνοποιητική συνισταμένη τῶν λαῶν, μὲ ἀποκορύφωμα τὴν ὅποια διεθνῆ ὀργάνωσι ἢ τὸν ὅποιο θεσπισμένο τελικὸ μεταξὺ ἐγχώριων ἢ ξένων ὁμάδων
Ιωάννης Μότσης
Στο άρθρο «Η γεωφυσική εξέλιξη του ελλαδικού χώρου» αναφέρθηκε πως η δενδρώδης ζώνη 22.000 χρόνια πριν από σήμερα (π.α.σ.) ξεκινούσε από τον 39ο με 40ο περίπου βόρειο παράλληλο, περιλαμβάνοντας τμήμα της ελληνικής χερσονήσου και της Αιγηίδας μέχρι την σημερινή περιμεσογειακή βόρεια Αφρική. Σε αυτήν την λωρίδα ήταν δυνατόν να επιβιώσει ο κυνηγός - τροφοσυλλέκτης άνθρωπος.
Δημητρίου Μίχα
1. Σύντομη εἰσαγωγὴ
Ἡ 21ἡ Μαΐου εἶναι ἡ ἡμέρα πού τιμᾶται ἡ μνήμη τῶν ἁγίων Κωνσταντίνου καὶ Ἑλένης, θεωρεῖται δὲ ἀπὸ τὸν Χριστεπώνυμο λαὸ ὡς μεγάλη γιορτή. Σέ περιοχὲς ὅμως τῆς Β. Ἑλλάδος καὶ συγκεκριμένα στὴ Μελίκη Ἠμαθίας, στὸν Λαγκαδὰ Θεσσαλονίκης, στὴ Μαυρολεύκη Δράμας, καὶ στὴν Ἁγία Ἑλένη καὶ τὴν Κερκίνη Σερρῶν, κάθε χρόνο τὴν ἡμέρα αὐτὴ ἀναβιώνει ἕνα πανάρχαιο παγανιστικὸ ἔθιμο: τὰ Ἀναστενάρια.
τὸ νόημα τοῦ πόνου καὶ τῆς ὀδύνης
Δημητρίου Μίχα
Ἡ Μεγάλη Σαρακοστὴ γίνεται γιὰ τοὺς χριστιανοὺς μία πορεία, ἕνα ταξίδι πνευματικό, ἕνα προσκύνημα χαρμολύπης πού προορισμὸς του εἶναι τὸ Πάσχα[1], ἡ «ἑορτὴ τῶν ἑορτῶν» καὶ ἡ «πανήγυρις τῶν πανηγύρεων», σύμφωνα μὲ τὰ λόγια τοῦ Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου [2].
Σελίδα 2 από 53