Το σχολειό μας

Για ν’ αντηχήσουν στο σχολειό μας χαρούμενες φωνές, ν’ ανάψουν ξανά οι σόμπες στις αίθουσές του για να ‘βρουν οι δικές μας αναμνήσεις σπιτικό κι οι αναμνήσεις της νέας ζωτικιώτικης γενιάς την δική τους ζεστή φωλιά θεωρώ πως είναι αναγκαίο να ξεφύγουμε από τα λόγια και τις ευχές, να σκεφτούμε, να οραματιστούμε, να αποφασίσουμε. Ως μικρή συμβολή στον κοινό μας πόθο οι δικές μου προτάσεις για τα δυο σχολεία του χωριού μας, αφού πρώτα καθορίσουμε σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ζωτικιωτών Ιωαννίνων και τους μόνιμους κατοίκους του χωριού τις σκοπούμενες χρήσεις των δύο σχολείων.

Πρόταση πρώτη:
α. Το σχολείο το Κάτω Ζωτικού να γίνει το αγροτικό-λαογραφικό μας μουσείο
β. Το σχολείο του Πάνω Ζωτικού να γίνει το Πολιτιστικό Κέντρο του χωριού μας, το οποίο θα εξυπηρετεί κάθε κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα των Ζωτικιωτών
1. Να αναδείξουμε μια επιτροπή ευρείας αποδοχής η οποία θα αναλάβει την διαχείριση και προώθηση των θεμάτων του αγροτικού-λαογραφικού μουσείου και του Πολιτιστικού Κέντρου.
Πρόταση δεύτερη:
Η Επιτροπή αυτή να είναι πενταμελής. Μέλη της επιτροπής αυτής να είναι:
- Ο/η εκάστοτε πρόεδρος του Δημοτικού Διαμερίσματος του χωριού μας ex officio.
- Ο/η εκάστοτε πρόεδρος του Συλλόγου Ζωτικιωτών Ιωαννίνων «Η Βρυτζάχα» ex officio
- Ο/η εκάστοτε πρόεδρος της Αδελφότητας Ζωτικιωτών Αθήνας ex officio
- Δύο μόνιμοι κάτοικοι του χωριού μας, οι οποίοι θα αναδειχθούν μέσα από μια δημοκρατική διαδικασία ή όποια άλλη διαδικασία, η οποία θα κατοχυρώνει την εκδήλωση εμπιστοσύνης σ’ αυτούς
Η Επιτροπή αυτή θα θέτει στην κρίση των Ζωτικιωτών τόσο τα πεπραγμένα, όσο και το σχέδιο δράσης της κάθε παραμονή του πανηγυριού μας (14 Αυγούστου)

2. Για την υλοποίηση των στόχων της Επιτροπής αυτής θα χρειαστούν αρκετά χρήματα. Για την συγκέντρωσή τους προτείνω :
πρόταση Τρίτη:
- Άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού και κοινοποίηση του λογαριασμού αυτού στους απανταχού Ζωτικιώτες με την προτροπή να συμβάλλει καθένας στο μέτρο των δυνατοτήτων του
 - Σύνταξη ειδικής έκθεσης και υποβολή της στη Ευρωπαϊκή Ενωση για χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ.
 - Υποβολή σχετικού αιτήματος για χρηματοδότηση στο Υπουργείο Πολιτισμού.
 - Επίλυση των διαφόρων νομικών θεμάτων, επειδή και τα δύο κτίρια είναι δημόσια.

3. Στην διάθεση της επιτροπής αυτής τίθενται όλες οι δυνατότητες, τις οποίες διαθέτει καθένας μας λόγω ειδικών (τεχνίτες και επιτηδευματίες)ή επιστημονικών γνώσεων (μηχανικοί, νομικοί, οικονομoλόγοι κλπ.), ή λόγω θέσης στους θεσμούς της χώρας. Στην προοπτική υλοποίησης των στόχων δεν αποκλείεται και η πρόσκληση από την Επιτροπή όλων των Ζωτικιωτών σε εθελοντική εργασία τόσο για την λειτουργική αποκατάσταση των κτιρίων όσο και για την διαμόρφωση καθενός εξ αυτών με βάση την σκοπούμενη χρήση.

4. Μέχρι την πλήρη συγκρότηση της Επιτροπής, μπορεί αυτή να λειτουργήσει με τα ex officio μέλη της. Στην ευθύνη της επιτροπής αυτής ανήκει και η διεύρυνσή της μέχρι την πλήρη της κάλυψη και η κινητοποίηση του έμψυχου δυναμικού του χωριού συνεπικουρούμενο από τους δύο συλλογικούς ζωτικιώτικους φορείς για την υλοποίηση των κοινών μας στόχων.

Εκτύπωση

Αναμνήσεις

Οι πλάκες

του Κώστα Μιλτ. Θεμελή Κάθε χρόνο όταν ήμασταν μικροί στήναμε τις πλάκες. Μόλις άρχιζαν τα πρώτα...

Read more: Οι πλάκες

Το έλατο

Κάποια Χριστούγεννα στο Ζωτικό, θελήσαμε κι εμείς, εγώ κι ο Φώτης, να στολίσουμε για...

Read more: Το έλατο

Τώρα όμως ούτε φωνή, ούτε ξύλα, τίποτα δεν έμεινε, μόνο οι αναμνήσεις.

Τώρα όμως ούτε φωνή, ούτε ξύλα, τίποτα δεν έμεινε, μόνο οι αναμνήσεις. Έχεις δίκιο φίλε...

Read more: Τώρα όμως...

Ποιος είναι ποιος;

  Το κτίριο, πίσω μας είναι το κτίσμα που βρίσκεται κάτω από το σχολείο. Για κάποιο διάστημα...

Read more: Ποιος είναι...

Απόψεις

Μεγάλη Σαρακοστή

Μεγάλη Σαρακοστή: γιατί ονομάζεται έτσι και ποιες σημειολογίες κρύβει; Η Μεγάλη Σαρακοστή...

Read more: Μεγάλη...

Μυστήριο Ελέους η γέννηση του Χριστού

(από το βιβλίο του Γάλου Ορθοδόξου θεολόγου ιερωμένου π. Λεβ Ζιλέ) “Βίβλος γενέσεως...

Read more: Μυστήριο...

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΙ

  Δημητρίου Μίχα ,Φιλολόγου καθηγητού-Δ/ντου της Ριζαρείου Εκκλησιαστικής Σχολής   (Κείμενο για να...

Read more: ...

Σαν παραμύθι

  Περάσαν χρόνια αφότου ανέμελα παιδιά χαιρόμασταν το παιγνίδι και την καθάρια καταπράσινη φύση στα...

Read more: Σαν παραμύθι

Δημιουργίες

Ο Ιούδας της νύχτας

του Φώτη Μότση ΚΕΡΩΝ α’ Αυτό το μέσα μου βουνό δεν θα το ξεριζώσω θα το αφήσω να γενεί βωμός άγρια να...

Read more: Ο Ιούδας της...

Θά βάλω

Θά βάλω εἶπε Θά βάλω τό φυτίλι στήν ἀμασχάλη τῆς ἀγρύπνιας Καί θά τό κομποδέσω μέ μεταξένιο νῆμα...

Read more: Θά βάλω

Η Μάρω

Aλωνάρης, δούλευε το αλώνι ολημερίς Είχαμε θερίσει το στάρι στη Ρουπακιά, είχαμε στοιβάξει τα...

Read more: Η Μάρω

χάρος ηπειρώτης

                                       του Φώτη Μότση ΄Τοιμάζονται νά σφάξουν τό βαθύ τό αἷμα Νά λαξοπελεκήσουν τά πλευρά τοῦ ὄρους Νά...

Read more: χάρος...